Inregistrarea nasterii:
Termenul pentru declararea si inregistrarea nasterii copilului este de 15 zile de la data nasterii. Inregistrarea nasterii copilului se face pe baza declaratiei verbale a oricaruia dintre parinti, prezentandu-se urmatoarele documente:
- Certificatul medical constatator al nasterii, intocmit pe formular tip, care va trebui sa poarte numar de inregistrare, data certa, sigiliul unitatii sanitare, semnatura si parafa medicului;
- Certificatul de nastere si actul de identitate al mamei si al declarantului, daca nasterea nu este declarata de mama;
- Certificatul de casatorie al parintilor copilului, daca sunt casatoriti.
Inregistrarea casatoriei:
Casatoria se incheie de catre ofiterul de stare civila, la sediul autoritatii administratiei locale in a carei raza administrativ-teritoriala isi are domiciliul (resedinta) unul din viitorii soti. Pentru incheierea casatoriei, viitorii soti trebuie sa prezinte fiecare urmatoarele acte:
- Declaratia de casatorie, completata personal de catre viitorii soti, in scris, la oficiul de stare civila al locului de domiciliu al unuia dintre ei;
- Actul de identitate;
- Certificatul de nastere n original si n copie;
- Certificatul medical privind starea sanatatii (certificatele medicale sunt valabile 14 zile de la data emiterii si trebuie sa cuprinda mentiunea expresa ca persoana se poate sau nu se poate casatori);
- Acte, in original si copii, din care sa rezulte desfacerea casatoriei anterioare sau decesul sotului/sotiei, daca este cazul.
Inregistrarea decesului:
Declaratia de deces se face verbal, de catre membrii familiei decedatului, in termen de 3 zile de la data incetarii din viata a persoanei. In lipsa familiei, decesul este declarat de catre vecini, administratorul imobilului, medicul sau alt cadru sanitar din unitatea sanitara unde s-a produs decesul. O data cu declaratia de deces, declarantul va depune urmatoarele acte:
- Certificatul constatator al decesului, intocmit si semnat de medicul care a facut constatarea in care trebuie consemnata cauza decesului, fara prescurtari;
- Actul de identitate al celui decedat;
- Livretul militar sau adeverinta de recrutare n cazul persoanelor supuse obligatiilor militare
- Actul de identitate al persoanei care declara decesul.
Ajutorul de inmormantare:
Conform Legii nr. 416/2001
Pentru a beneficia de ajutorul de nmormntare aveti nevoie de urmatoarele acte:
- Certificat deces (copie si original)
- Act de identitate al solicitantului
- Act de stare civila al solicitantului din care sa rezulte relatia de rudenie cu decedatul (mostenitor, tutore, curator)
- Dovezi privind suportarea nmormntarii
Ajutorul de nmormntare se acorda numai persoanelor care au beneficiat de ajutorul social
Acte necesare acordarii ajutorului social:
Conform Legii nr. 416/2001
- Acte de identitate ale tuturor membrilor familiei
- Certificat de nastere parinti si copii
- Certificat de casatorie
- Buletin de identitate sau carte de identitate
- Hotarre definitiva de incuviintare a adoptiei sau a plasamentului (pentru copilul minor)
- Adeverinta de elev sau student
- Acte din care sa rezulte incadrarea in categoria persoanelor cu handicap
- Adeverinta venit eliberat de primaria de domiciliu
- Adeverinte medicale (apt de munca)
- Cupon pensie; somaj; salariu sau orice alte venituri permanente
- Cupon alocatie de stat pentru copii (CEC)
- Cupon alocatie suplimentara pentru familii cu multi copii
- Cerere tip
- Dosar cu sina
Toate actele vor fi prezentate in copie „xerox” si original.
Desfasurarea lucrarilor de inregistrare sistematica a imobilelor pe sectoare cadastrale
Raporat anual privind starea economica, sociala si de mediu a comunei